برای تکمیل تیم فروش خود و توسعه آن، اگر توانایی مالی شرکت به شما امکان استخدام منشی فروش را میدهد حتما این کار را انجام دهید، این موقعیت شغلی میتواند تاثیر بسزایی در بهبود روند کاری شرکت شما داشته باشد. منشی فروش باید از بین نیروهای توانمند استخدام گردد و حساسیت استخدام ان بسیار بالاست.
در ادامه به شرح وظایف منشی فروش اشاره میکنم :
1- هماهنگی قرار ملاقات های فروش
قرار ملاقات های تیم فروش را در CRM منشی فروش باید ست کند. یادآوری قرار ملاقات ها، بررسی پیش نیازهای اولیه قرار ملاقات، هماهنگی حضور نفرات در جلسه و … به عهده منشی فروش است. همچنین در صورت نیاز به حضور سایر عوامل شرکت در جلسه، منشی فروش باید با منشی جنرال شرکت نیز هماهنگ باشد. به طور کلی هماهنگی های بیرون واحدی به عهده منشی فروش است.
2- تهیه و تدوین گزارشات نموداری عملکرد فروش
3- تهیه و تولید مستندات فروش
متن مستندات فروش مثل بروشور، کاتالوگ، وبسایت و … می بایست توسط منشی فروش تولید و یا اصلاح، تایپ، تدوین و منتشر شوند. همچنین فایل های پاورپوینت معرفی شرکت را نیز او باید تولید و به صورت دوره ای بروز رسانی کند.
4- تهیه و تنظیم قالب های مکاتباتی
منشی فروش که می بایست از دانش نگارشی مناسبی بهره ببرد، باید Template های مکاتباتی منظمی را پیش بینی و تولید کند. همچنین دریافت نامه های ورودی به واحد فروش نیز از وظایف وی است.
5- بررسی صحت و کامل بودن اطلاعات مشتریان در CRM
واضح و روشن است.
6- سنجش رضایت مشتریان
7- بررسی تارگت فروش نظری و عملی کارشناسان فروش
منشی فروش می بایست اطلاعات نظری و عملی تیم فروش را در کنار یکدیگر قرار داده و اقدام به تهیه گزارشات گرافیکی و نموداری مبتنی بر مقایسه نماید. تحلیل و تفسیر این نمودارها به عهده مدیر فروش است.