فرض میکنیم که مقدمات تماس با مشتری آماده شده و شما گوشی را برداشته اید و قصد دارید با شماره ی مشتری تان تماس بگیرید. چه کار باید بکنید؟ چه رفتارهایی را باید یا نباید از خودتان بروز دهید؟ برای بهتر پیش رفتن کار، چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ چه صحبت ها و رفتارهایی اشتباهات جبران ناپذیری به شمار می آیند؟
هدف از یک کسب و کار ، خلق یک مشتریست پیتر دراکر
علیرغم فشارهای ناشی از بنگاههای خرید و فروش سهام و بازارهای سرمایه ای که تاکید فراوان در بدست آوردن سودهای کوتاه مدت را دارند ، پاره ای از مدیران ارشد اجرائی به تجربه دریافته اند که سرمایه گذاریهائی که با منظور رسیدن به سودهای آنی می انجامد ، چندان رضایت بخش نبوده و بیشتر اوقات همین فاکتور در زمینه بررسی عملکرد شرکت ، عامل گمراه کننده ای است .
در مجموع جهت اندازه گیری عملکرد شرکتها فرمول معجزه آسائی وجود ندارد ، اما برای کنترل عملکرد شرکت ها و همچنین نشان دادن سمت و سوی حرکتشان در محیطهای بشدت رقابتی فعلی نیازمند فاکتورهای پایشی بوده که همچون تابلوی نمایش وضعیت آنها را به ترسیم کشد. از دیدگاه آقای دراکر، این معیارهای سنجش بترتیب عبارتند از :
حتی اگر یکی از برترین فروشنده ها هم باشید احتمالاً باز هم راه هایی برای بهبود کاری که انجام می دهید وجود دارد. این عقیده ی راوین گاندی، یکی از مؤسسین GMM Nonstick Coatings است؛ یکی از تأمین کننده های پوشش های نچسب ظروف خانگی در سطح جهان. گاندی به عنوان رهبر شرکتی که مشتریان بزرگی مثل جورج فورمن و پیرکس دارد، در مورد فروش توصیه های فراوانی برای شما دارد.